Menu

Språk

NO DK NL DE PL EN CH SV FI

Nu söker vi en IT-Supporttekniker

Är du en prestigelös och serviceinriktad supporttekniker med genuint intresse för IT och problemlösning?
Som IT-supporttekniker på Balco erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du är placerad mitt i det kreativa och tempostarka huvudkontoret i Växjö. Ditt främsta fokus handlar om intern IT, användarsupport med en större bredd av tekniska frågor. Du ingår i ett mindre och trevligt arbetslag med kollegor på plats men även tillgång till och utbyte med, andra bolag inom koncernen.

Rollen är relativt bred med övergripande ansvar för:
– PC-installationer, teknisk utrustning samt ärendehantering och 1st line support
– Hårdvaruinköp samt lageransvar
– Fakturahantering inom relevanta områden
– Introduktion av IT för nyanställda
– Mobiltelefoner inom Balco samt övriga vanligt förekommande tekniska frågor
– API- hantering
– Att rapportera status veckovis samt koppla in och följa upp ärenden till second line

Gillar du att skapa goda tekniska förutsättningar för andra och med bästa tänkbara service? Då kanske rollen som IT-Support på Balco är som klippt och skuren för just dig!

Du som antar denna utmaning innehar en relevant gymnasial utbildning, gärna inom IT, kommunikation eller teknik. Meriterande om du har någon utbildning inom programmering, API-utveckling eller praktisk erfarenhet inom området. Utöver din utbildning har du ett brinnande tekniskt intresse samt trivs med att ha en kommunikativ serviceroll. Du har viss pedagogisk ådra i dig och är mån om att skapa goda förutsättningar för användaren.

Då Balco har fler kontor i Sverige men även utanför så förekommer en del resor.
Tjänsten ställer krav på B-körkort samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

För att trivas och lyckas i rollen är du en trygg, ansvarsfull och självständig person. Självklart innehar du hög social kompetens och har lätt för att anpassa dig till olika människor och tekniska utmaningar.

Om det här är arbetet för dig så erbjuder vi ett spännande och utvecklande jobb i ett expansivt företag med internationell prägel, snabba beslutsvägar, öppet arbetsklimat med stor gemenskap, bra introduktion och goda karriärmöjligheter.

Ansökan
Eventuella frågor kring tjänsten besvaras av IT-chef Michael Grindborn på telefon 070 670 18 48. Ansökningar skickas via mail till jobb@balco.se. Märk din ansökan med ”IT-supporttekniker”. Sista ansökningsdag är 2021-10-30. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!